Panihida

Mikko Sidoroffin säveltämä Panihida oli Kamarikuoro Krysostomoksen toiminnan lähtölaukaus. Vuonna 2003 kantaesitetty n. 45 minuutin mittainen muistopalvelus on vakiintunut kuoron merkkituotteeksi ja Krysostomos esittää sen lähes vuosittain. Sulasol ja Suomen kuoronjohtajayhdistys valitsivat vuonna 2007 teoksesta ilmestyneen äänitteen vuoden kuorolevyksi.

Vuoden 2007 Kuorolevy

"Valinnan tehneen raadin mukaan palkittava äänite tuo esiin suomalaisen kuoromusiikin vähemmän tunnetun puolen: Krysostomoksen pyöreäsointinen, rauhallisesti hengittävä laulu kasvaa ortodoksisen kirkkolaulun perinteestä, jota Sidoroffin mittava sävellys vaalii ja päivittää. Raati kiittää kokonaisuuden intensiivisyyttä ja pitää tyylikkäänä ja rohkeana valintana, ettei levylle ollut Panihidan ohella liitetty muita, lyhempiä teoksia."
Suomen Kuoronjohtajayhdistys ry. ja Sulasol, Suomen Laulajain ja Soittajain Liitto ry.

Lehdistön sanomaa:

"The Chrysostomos Chamber Choir delivers a beautifully poised account of work."

Martin Anderson, Finnish Music Quarterly

"Kammarkören Krysostomos från Kuopio sjunger föredömligt rent och med andlös innerlighet och jag väntar med spänning på kommande kreationer av denna alldeles speciella begåvning."
Mats Liljeroos, Hufvudstadsbladet
Lue arvostelu kokonaan

"Musiikissa yhdistyvät dynaamisella teholla menneisyyttä kunnioittava hartaus ja tulevaisuudenusko, vanhat kirkkosävelkulut ja valoisat duurisoinnut"

Harri Hautala, Aamulehti
Lue arvostelu kokonaan

"Levollisuus, duurimaailma ja ikiaikaiset tekstit kantavat vanhaa ja uutta hienovaraisesti lainailevaa sävelkieltä. Tällaisten teosten kautta traditio muuttuu jatkumoksi."
Annmari Salmela, Kotimaa

Mikko Sidoroff, kuoronjohtaja

Kokonaiskesto 46:00

Hinta 10€/kpl + toimituskulut